Köpvillkor

ALLMÄNNA UPPLYSNINGAR

 

Armytags

 

Juridiskt Namn: Handelshuset Aulum
Enmansföretag
CVR 38147331
Jernbanegade 7, 7490 Aulum
info@armytags.dk
Tlf. 97473178

Observera att man ska ha fyllt 18 år för att få köpa hardball/airsoft/softgun vapen enligt svensk och dansk lag. Därför krävs det att du medsänder en giltlig bildlegitimation innan varan skickas. 



Betalning

Betalningmöjligheter:
- Visa
- Visa Electron
- MasterCard
- Maestro
- Banköverföring (endast företag)
- Kontant (endast i butiken)
- Paypal

- Viabill

 

 

Avgifterna på kortbetaling är följande:
Från och med den 1/1 2018 läggs det, enligt lag, inga avgifter på vid köp hos Armytags.
 

Beloppet dras först från ditt kort när varan skickats.

Vid delleveranser dras endast beloppet för de varor som skickats
Betalningsmöjlighet "Faktura" kan endast användas av företag och offentliga institutioner, men de ska i förvägen ha ingått ett betalningavtal med Handelshusetaulum.dk 

 


Leverans

Varuleveransen sker genom DHL Servicepoints. Den förväntade leveringstid är 5-21 dagar. Några dog-tags produceras inhouse i Aulum och andra i Tyskland, därför kan leveranstiden variera och vi skickar endast varor med trackingnummer. Om varorna inte är på lager eller om den förväntade leveranstid inte kan uppfyllas, kontaktar vi kunden direkt för att informera om detta. Våra gällande fraktpriser hittar du under "Informationer". 

 

ÅNGERRÄTT

Du har 2 års reklamationsrätt enligt den danska lagen för området. Spara fakturan som garantibevis. Om du skulle ha sådan otur att en vara går sönder pga. fel från vår sida, ska du returnera varan till oss tillsammans med en kopia av fakturan och en kort beskrivning av felet. Observera att det med tiden kan bli repor m.m i våra tags. Detta och andra konsekvenser av slitage är inte omfattat av reklamationsrätten. När du skickar varan till oss ska du själv betala portot.

 

Om det mot förmodan skulle visa sig att vara en stavfel på din tag, som inte stämmer överens med den text du sänt till oss, får du full returneringsrätt. Skicka din tag tillbaka till oss tillsammans med en kort beskrivning av felet, senast 14 dagar efter at du mottagit varan, så skickar vi en ny till dig med den rätta text.

Annars gäller följande enligt dansk lovgivning i "forbrugeraftaleloven" § 18 stk. 4,  att returneringsrätten försvinner vid köp av tags hos armytags.se. 

Varje tag blir producerat med en personlig text och därför kan vi inte ta emot returvaror eller avbeställa ordern när vi först har gått igång med produktionen av din tag.

 


Returnering

Du ska skicka din order retur till oss, utan onödig försening och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du önskar att ångra ditt köp. Du ska stå för utgifterna på returneringen av varan. Du har ansvaret för varan från tidspunkten som varan är levererad. Om det saknas innehåll av original förpackningen kan detta möjligtvis ha betydelse för varans värde. För att vara säker på att mottaga alla pengar i retur, rekommenderar vi att varan sändes retur i original förpackningen. 


Varans tillstånd när du sänder den retur

Du ansvarar bara för en eventuell försämring av varans värde som beror på en annan hantering än vad som är nödvändigt, för att kunna se varans egenskaper och det sätt den fungerar på. Med andra ord kan du pröva varan på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik, men du får inte ta varan i bruk. 

 

Om varan har prövats utöver det som står beskrivet ovanför betraktar vi den som använt, vilket betyder att om du ångrar köpet endast kan få en liten del eller inget av köpsumman retur, beroende på varans handelsmässiga värde.

 


Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp som du har inbetalat till oss. I tillfälle av att värdet på varan har försämrats, blir du betalningsskyldig och vi drar av beloppet från köpsumman. 

Om du använder din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar vi har mottagit från dig, utan onödig försening och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det datum vi har mottagit meddelandet om ditt beslut att ångra köpet. 

 

Återbetalningen görs på samma sätt som du använt vid köpet, med mindre du har uttryckt något annat. 

Vi kan hålla kvar återbetalningen intill att vi har mottagit varan retur, med mindre du innan dess har framvisat dokumentation på att du har sänt varan retur. 


Om du ångrar ditt köp ska varan sändas till:
Handelshuset Aulum
Jernbanegade 7
7490 Aulum
 

 

Reklamationsrätt

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, byta varan, få pengarna tilbaka eller en rabatt på original priset beroende på det konkreta tillfälle. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått som en följd av felaktigt bruk av produkten eller annat skadliggörande beteende.

 

Du ska göra din reklamation inom en "rimlig tidsram" efter det att du upptäckt felet på varan. Om du gör din reklamation senast två månader efter att du har upptäckt felet, anses reklamationen att vara inom den rimliga tidsramen. 

Är reklamationen berättigad återbetalar vi dina fraktomkostnader (inom rimliga gränser). Varan ska alltid sändas tillbaka i original förpackningen och kom ihåg att ta ett inlämningskvitto, så att vi kan återbetala dina fraktomkostnader.


Varan sänds till:
Handelshuset Aulum
Jernbanegade 7
7490 Aulum
 
När du sänder varan retur bedes du om att beskriva problemet så detaljerat som möjligt. Det gör du genom att utfylla vårt reparationsformulär. Reparationsformuläret hittar du här.

Om felet inte kan konstateras kommer varan att sändas tillbaka till kunden och vi tar ut en felsökningsavgift på 400 DKK per timme inkl. moms. Denna felsökningsavgift beräknas utifrån hur mycket tid som har använts på test och felsökning av varan.

Om du sänder med tillbehör ska antal och produktbeskrivelse medfölja. Medföljer tillbehör som inte framgår på reparationsformuläret, kan Handelshusetaulum.dk inte hållas ansvarig för eventuell bortkomst av dessa tillbehör. 

Handelshusetaulum.dk kan inte hållas ansvarig för anpassningsproblem mellan uppgraderings/tunedelar vid köp till självmontering.

 

Kompatibilitet & Montering

Handelshusetaulum.dk kan inte hållas ansvarig för kompatibilitetsproblem som en konsekvens av sammansatte komponenter, när dessa inte är rekommenderade av oss. 

Handelshusetaulum.dk kan inte hållas ansvarig för fel som uppstått på uppgraderingsdelar, såvitt Handelshusetaulum.dk inte har installerat dem samt om delarna inte har använts som instruktionerna visar. 

 

Särskilda villkår för företag

Det gäller samma försäljningsvillkår som för privatpersoner, dock med följande modifikation:

- Ångerrätten gäller inte.
- Reklamationsrätten gäller inte.
- Kundloyalitets rabatten gäller inte.
- Handelshusetaulum.dk förbehåller sig äganderätten på varor köpt på kredit, intill att det fulla beloppet är betalt.
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
- Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned samt et administrationsgebyr på 150 DKK.

 

Integritetspolicy 
För att du kan ingå i ett avtal med oss har vi behov för följande upplysningar:
Namn, adress, tlf.nr., ålder och e-postadress.

Vi registrerar dina personuppgifter med syftet att kunna leverera varan till dig.

 

Den som är ansvarig för personuppgifterna på www.handelshusetaulum.dk är ägaren Kenneth Storm Jessen, Handelshuset Aulum.

 

Personuppgifterna registreras hos Handelshuset Aulum och sparas i fem år, därefter raderas upplysningarna. 
 
Dina personuppgifter säljs eller vidarebefodras inte till en tredjepart.
 
Som registrerad kund hos Handelshuset Aulum har du alltid rätt till att se vilka personuppgifter som är registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och du kan skriva til: support@handelshusetaulum.dk om du vill ha mera information angående detta.

Klagomål

Om du vill göra ett klagomål på ditt köp ska du kontakta vår supportavdelning på support@handelshusetaulum.dk. Om vi inte tillsammans kan hitta en lösning kan du sända ditt klagomål vidare till klagonämnden på området, såvitt klagomålet uppfyller kraven för detta. 

 

Som svensk kund kun kan du också klaga online till EU-Kommissionens klagomålsportal. Du hittar den här -http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsvillkåren är senast uppdaterade den 22.12.2017